måndag 13 september 2010

Laddar med herceptin i valspurten

Ingen rast ingen ro här inte. I lördags stod jag vid återvinningsstationen i Björnlunda och bjöd björnlundaborna på kakor som tack för att de återvinner sina sopor. Jag passade också på att förse dem med lite information från Miljöpartiet såklart :-). Det fanns miljöpartister i Laxne, vid Stopp och vid Återvinningsgården också. Vi sammanstrålade lite senare och körde vårt sista möte innan valet. Nu är det bara full fart framåt som gäller, på torsdag morgon står vi vid tåget igen, haffa oss gärna och fråga om det är något du undrar.

Sen drog Tomas och Nike till vår stuga i Dalarna och jag fick vara ensam hemma lördag kväll och hela söndagen. Det var inte så dumt att få göra saker utan att bli avbruten precis hela tiden ;-). Städade min garderob och min byrålåda och strök all stryktvätt bland annat.

Och så jobb-bloggade jag lite. På engelska! Kände mig grymt ringrostig men det gick till sist även om jag fick lite hjälp på traven :-). Kolla in Staffblog om du vill lästa mitt inlägg om de politiska partiernas appar. Läs de andra inläggen också vetja, just nu handlar det förstås om det nära förestående valet.

Imorse tog jag bussen till Eskilstuna för att få en dos Herceptin. Hann med en kort sväng på stan också innan det var dags att åka hem, blev upphämtad av Tomas och Nike som kom tillbaka från stugan och så fick jag åka lite skitig bil hem. Och då menar jag inte bara koldioxidskitig utan också Nike-skitig. Hon hade nämligen hällt ut sanden i sina stövlar i baksätet och sedan kryddat anrättningen med ett gäng söndersmulade kex.

Inga kommentarer: