måndag 11 oktober 2010

Solig, kallt och höstigt

Bild: Pink Sherbet Photography

I natt har det varit kallt och frostigt. Känns skönt att allt trädgårdsfix är klart inför hösten och vintern, det ser bedrägligt vackert och härligt ut där utanför fönstret, men så fort näsan sticks ut fryser man. Grannens häck är illröd och allt fler träd skiftar i röda och gula nyanser. Det går fort nu och jag kommer på mig själv med att ha trillat in i lunken igen, jag är inte längre rädd för att inte leva så länge att jag inte får möta nästa årstidsväxling. Fast det kanske är övermodigt. Det kanske straffar sig. Det är bara det att jag inte orkar leva i rädsla för att dö precis hela tiden.

I morse sov jag länge, sen har Nike och jag slöat här hemma bara. Snart ska vi gå iväg på visit och hälsa på en annan familj här på gatan. En anonym bloggare har klivit fram, Mamma K känner ju jag, men tills idag visste jag inte att hon bloggar. Kul! Hon bor inte alls långt härifrån. Dessutom kom N förbi och lämnade inbjudningskort till kalas till Nike som blev väldans glad förstås. Vilket helt osökt fick mig att tänka på att snart är det ju dags för N att ha kalas... och hon har önskat sig ett Robin Hood-kalas. Jahaja, hur ska man fixa det utan att det blir världens projekt? Jag vill fixa ett fint kalas, men jag vill inte att det ska gå till överdrift heller. Tips? Det handlar om 3-4-åringar också... så inga avancerade grejer får det vara.

Dessutom drar det ihop sig i gnestapolitiken. Jag har sagt att jag kan tänka mig en ersättarplats i någon nämnd, det känns lite lagom just nu. Men det är ju petitesser i jämförelse med vad vi i miljöpartiet ska göra på söndag, då beslut ska fattas utefter vad våra förhandlare Mikael, Lasse och Kukka har att presentera. Spännande värre.

Förresten står det i dagens SN (ej på nätet) att Frida Grundström visst tänker ta plats i fullmäktige. Att hon skulle hoppa av var inte sant, det var nån som hackat hennes hotmail-konto som sa något annat. Jag tycker faktiskt det verkar helt rörigt alltihop, men det känns som om det om något är SDs signum. Ska bli spännande att se vad SD verkligen vill i gnestapolitiken, för något program har de ju inte gått till val på. Kanske något annat än väljarna trodde? Mycket möjligt...

Inga kommentarer: