fredag 19 november 2010

Fredag


Livet lunkar på. Idag har jag mått helt OK, det är bara hostan egentligen som besvärar mig men tar jag det lugnt och inte springer runt allt för mycket håller den sig för det mesta i skinnet.

I förmiddags fick Nike besök av en kompis, de lekte lite, vi åt lunch och drog sen iväg till Kulturhuset i Ytterjärna för att fika och ta en sväng in på Robygge. Jag tänkte mig att sy en waldorf-docka till Nike i julklapp så jag köpte en materialsats. Återstår bara att göra själva jobbet nu alltså :-).

Ikväll har vi varit hemma hos min pappa och hans sambo och som vanligt ätit en helt galet god middag. Kortisonhungern är stillad för ett tag, det kan jag lova!

Så sent som igår funderade jag på om håret verkligen skulle lossna, det verkade sitta bergfast. Det var då det. Idag lossnar det och det kliar så jag håller på att bli galen! Mina tre centimeter långa strån är snart ett minne blott och vi får väl se om det någonsin kommer tillbaka något hår, jag har tydligen fått en rejäl dos strålning. Ibland blir håravfallet permanent. Gissa om jag kommer att bråka om det där med en enda ynka peruk i så fall! Nu har jag i alla fall smörjt in hela huvudet med Snake Oil och det känns i alla fall lite bättre när det gäller själva kliandet. Känslan av skabb-räv är svårare att bli kvitt...

Men i alla fall. Fredagsstämningen har varit lagom skön idag, solen sken, god fika blev det och så till sist även en god middag. Jag njuter i fulla drag.

Inga kommentarer: