tisdag 9 november 2010

Ute i snön

Snöigt mellan Malmköping och Sparreholm.

Dags för omgång nummer tre idag som sagt. Vi drog till Eskilstuna och Mälarsjukhuset genom snövädret. När vi åkte dit var det helt OK men det blev värre när vi skulle hem, särskilt mellan Sparreholm och Stjärnhov. Sen blev det lite bättre igen när vi närmade oss civiliserade trakter lite mer, dvs Björnlunda :D.

Vi överlevde i alla fall, för min del både bilfärd och strålning. Strålningen gick blixtsnabbt i vanlig ordning. Jag passade på att fråga om det gick att få ut ytterligare en peruk. Men max en om året. Nu har jag desperat hojtat på landstingspolitiker på Facebook i hopp om att någon ska fatta hur korkat det är. Det måste handla om en försvinnande liten kostnad för landstinget, hur många cancerpatienter tappar egentligen håret två gånger om året? Det måste handla om väldigt få. När en enstaka behandling ändå kostar tiotusentals kronor som i mitt fall borde det inte spela nån större roll egentligen.

På tal om politik förresten. Jag upplever en grym politisk frustration just nu, vilket främst handlar om att jag står som ansvarig med bild och namn och allt i SN-bloggen för mitt parti i den här kommunen. Och jag håller inte alls med mitt parti i de sakfrågor man fattat beslut i. Nu ligger ytterligare en kommentar hos SN och väntar på att publiceras, som jag ska svara på sen. Inte ett dugg kul kan jag meddela. Hur länge är man "lojal" och hur mycket skit ska man ta och var går gränsen mellan lojaliteten med det egna partiet och väljarna och kommuninvånarna? Ingen vet. I alla fall inte jag.

Inga kommentarer: