söndag 12 december 2010

Bombdåd i Stockholm

Folk verkar redan upphetsade värre. Påhejade av båda kvällstidningarna förstås. Jag vet inte jag, ska man oroa sig i det här läget? Nej, jag känner mig inte särskilt orolig, jag kanske blir så småningom men just nu känner jag mig inte räddare för att åka in till Stockholm än jag gjorde i förrgår.

Det känns lite som om när man börjar bli rädd så har det onda vunnit en liten liten seger och kan växa sig starkare. Så jag tänker fortsätta vägra bli orolig tills jag vet att jag verkligen har fog för min oro. Att det finns något att oroa sig över. Det vet jag inte än om det gör för det enda jag vet är att en bilbomb har sprängts, en man har sprängt sig själv i luften och någon har skickat ett virrigt brev om terror. Det säger egentligen inte särskilt mycket om vad som egentligen har hänt. Eller det gör det ju förstås, men det säger ingenting om ifall det här handlar om en ensam galning eller om ett terrornätverk ligger bakom.

Inga kommentarer: