lördag 11 december 2010

Snälla tomten

Titta tomten vad många fina saker det finns hos Bagaren och Kocken. Jag råkade ramla in där och nu sitter jag och dreglar. Vem behöver inte en röd brödrost? En huhållspappershållare för en femhundring? En riktig fylletratt? Ja ni ser själva. Och detta är bara ett axplock av alla underbara grejer som finns i den affären. Jag blir som tokig. Trots att jag vet att skåpen innehåller alldeles för mycket grejer redan i vårt kök och snarare borde rensas än fyllas på...

Fast egentligen finns det ju bara en enda sak som jag önskar mig, nämligen dessa:

Men OK, eftersom de kostar 3375 kr så misstänker jag att jag inte kommer att hitta några sådana under granen i år. Men jag ska spara ihop till ett par till nästa vinter, det ska jag. Hur fasen gick det förresten till när jag började längta hett efter ett par näbbstövlar? *kliar mig förbryllat i huvudet*

Så jag håller mig väl till mer modesta önskningar, hallå tomten jag vill ha ett nattlinne! Ett skönt gosigt nattlinne. Sen är jag nog ganska nöjd trots allt :-).

Idag har vi varit med Nike på minisim för sista gången. Hon fick testa på att ta Baddaren men det var lite väl läskigt att doppa huvudet under vattnet så det får bli nästa termin istället. Hon har ändå blivit otroligt mycket modigare på de gånger vi varit där. Första gången vågade hon knappt doppa tårna men nu leker och plaskar hon och skrattar när hon ramlar omkull.

Sen blev det fika på Thekannan och några inköp gjordes på leksaksaffären bland annat. På eftermiddagen drog Tomas och Nike iväg på gammeljul på Hembygdsgården, jag tror det är första gången sen vi flyttade hit för fem år sen som den går av stapeln, i alla fall vad jag kan minnas. Den har alltid blivit inställd eftersom det inte går att vara där i Hembygdsgården om det är för blött och regnigt. Så nu har Nike fått se drängen badas i en badtunna. Själv var jag hemma och passade på att ta en liten tupplur så jag missade hela spektaklet, men det känns OK ändå ;-).

Inga kommentarer: