lördag 25 december 2010

Juldagsfrid

Julafton kom och gick. För mig var det väldigt laddat, även om jag mår helt OK nu är det svårt att låta de svarta tankarna komma. Är det här min sista jul? Hur länge kommer jag att leva? Det är svårt att hitta ett balanserat förhållande mellan de känslorna och att faktiskt rent konkret fira en jul som är den bästa någonsin, främst för Nikes skull.

Jag tror i alla fall hon var ganska nöjd. Hon har verkat glad och lekt med sina klappar. Det roligaste var nästan att hon blev så glad för ett par fingervantar. Ett par vanliga fingervantar som hon kan ha när hon rider. När hon hörde att de var till häständamål fick både jag och Tomas spontankramar. En riktig liten hästtjej det där :-).

Molly blev nog också glad över sina julklappar. Sa hon i alla fall, hon kanske inte törs annat :-D.

Jag blev i alla fall väldigt glad över mina paket. Nattlinne och pyjamas och en stor lyxig låda från Lush, armband från min systerdotter Tea och ett jättefint halsband hade en kompis skickat också!

Idag har jag mest vilat hela dagen. Julafton tog ut sin rätt, men Molly har lekt med lillsyrran och jag har kunnat ta igen mig.

Inga kommentarer: