söndag 26 december 2010

Skinkmackor och julmust

Det är ganska skönt så här dagarna efter jul, när det bara är att öppna kylskåpsdörren så ramlar något mumsigt ut på tallriken. Minimal arbetsinsats för maximal matnjutning! Fast nu börjar jag tröttna lite på julmaten ska erkännas, man gör ju det rätt snabbt, även om den är god.

När vädret blivit mildare här har min hosta blivit klart bättre, och särskilt illa har jag inte heller mått. Däremot har jag varit otroligt trött och dessutom har jag fått ont i höften. Eller ont var väl att ta i, höften är stel och orörlig, det är svårt att röra sig, gå i trappor och böja sig framåt och sådär. Funderar på om det sitter nåt tumöraktigt där och bråkar, ska ringa till mottagningen imorgon och höra om de kanske ska titta på det.

Annars gör vi inte många knop här, bara softar. Tomas har jobbat och Molly har träffat kompisar i stan men Nike och jag slöar för fullt.

Inga kommentarer: