torsdag 16 december 2010

Rapport från fronten

Ja, det är väl så det känns ungefär. Mår sådär, minst sagt, av det här giftet så nog är det ett krig som pågår allt.

Hur som helst var jag i Nyköping igår och fick ögonen uppkollade. Det finns inget fel på själva linserna, inga grumligheter eller så. Enligt ögondoktorn har min syn bara försämrats. Från väldigt närsynt till lite mer närsynt än väldigt. Helt naturligt påstod han, själv är jag fortfarande lite skeptisk till sammanträffandet mellan behandlingar och försämrad syn när min syn inte försämrats på... 15 år eller så? På ett forum jag hänger en del på var det flera personer som berättade att just cyto och synförsämring kan hänga ihop så det är kanske så det är.

Ja ja, det är väl inget jag kan göra så mycket åt i alla fall, jag beställde starkare linser när jag kom hem och så får vi väl se om det är styrkan jag ska ha nu.

Grå starr kunde jag i alla fall räkna med att få, sa doktorn. Det var väldigt vanligt, men det tar lite tid att utveckla. Om jag börjar märka det ska jag bara höra av mig så blir det operation.

Försöker förbereda lite för jul här hemma. Det går trögt. Idag har jag plockat lite och det tog nästan knäcken på mig, var tvungen att ta en tupplur efteråt och då var det ingen jätteinsats direkt...

Imorgon är det dags för en tur till Eskilstuna igen. Behandlingsomgång två. Det är bara på't igen... ska be om massor av illamåendemedicin :-).

Inga kommentarer: