fredag 21 januari 2011

Är det inte det ena är det det andra

Igår tog Tomas med sig Nike till dagmamman när han åkte till jobbet. Jag satte mig vid köksbordet och tänkte aaaaaahhh ljuva tystnad i flera timmar! Innan jag hunnit avsluta min frukost krossades den drömmen. Helt plötsligt hade jag kaskadspytt över halva köksgolvet. Vad hände där hann jag tänka medan jag med blixtens hastighet, vilket är rätt övermäskligt med tanke på mitt ben, kastade mig in på toaletten och fortsatte med kräk-övningarna.

Sen gick magen som en centrifug ett bra tag, men jag klarade mig från vidare kräk. Jag låg på soffan/sängen precis hela dagen och natten helt utmattad och utkräkt. Stackars mig. Värre än cancer är det med magsjuka ifall ni undrat någon gång.

Idag har jag petat i mig lite te, lite coca-cola och två rostade mackor. Magen pendlar nu mellan att kännas som om nån kör en kniv i den och känna lite lite hunger. Soffan är stället att spendera helgen på för min del kan jag säga.

Nike har haft loppis i alla fall som ni ser på bilden. Jag tror affärerna gick lite knackigt med den utmattade mamman i soffan på övervåningen och en nästan lika utmattad pappa som inte fått sova i natt eftersom sjuklingen ockuperade sovrummet och Tomas och Nike blev hänvisad till soffan...

Nu blir det nån deciliter coca cola tror jag.

Inga kommentarer: