onsdag 19 januari 2011

Dagens övningar


Idag var det alltså återigen dags att styra kosan mot Eskilstuna för att träffa doktorn. Det gick väl sådär. Navelbinet funkar inte något vidare, men det kändes väl kanske inte som en chockartad nyhet. Men vi hade ju redan pratat om forskningsstudien och att vi skulle göra testerna igen för att se om jag kan vara med nu så att det skulle bli ändring var redan bestämt. Nu tackade jag alltså ja igen till studien och får väl börja med en magnetröntgen av hjärnan för att se om det hänt något där. Har metastaserna vuxit blir det inget med studien utan då verkar det bli xeloda+tyverb istället, vilket också är ett av alternativen i studien. Så det kanske är där det slutar.

Eller så får jag med lottens hjälp det läkemedel som testas nu, T-DM1. Om jag kommer med. Om hjärnan hänger med. Jag är faktiskt skitnervös över det, men det är mest för tumörerna i hjärnan på det stora hela. Hoppas hoppas verkligen att de inte växt, det handlar förstås inte bara om studien utan om att jag gärna vill leva ett tag till...

Sen kände jag att jag bara måste gå på Lidl. Jag läste nämligen Benkes krönika för ett tag sen och tja... jag ville känna känslan. Sagt och gjort. Vi åkte dit. Det var helt rätt känsla. Foppatofflor med fluff inuti och en värmekorsett fanns att köpa till bra pris. Helt rätt deprimerande stämning på det stora hela. Och så passade jag på att köpa deras sura apple loops och en påse jordnötsbågar (till inte ens särskilt bra pris ärligt talat).

Inga kommentarer: