tisdag 11 januari 2011

Är det inte det ena...

Inatt låg jag och snusade så sött. Även vid fyratiden. Tills..... "Mamma, jag har kissat på mig". Jahapp. Bara upp och byta lakan och allt det där då. Det var inte så farligt men i alla fall, ligga kvar i sängen ville ju ingen (Nike sover mellan oss just nu). Sen låg jag och snurrade nån timme innan jag lyckades somna om framåt sex i alla fall...

Skulle vara lite husmoderlig tänkte jag när jag för en gång skull var ganska pigg igår kväll. Sagt och gjort. Gjorde en kalljäst bröddeg igår kväll som "bara skulle klickas ut på plåt och gräddas till småbröd". Haha. Vilket klet imorse. Allt bara rann ut till en smet på plåten. Fick skrapa upp allt och pula ner i bullformar istället. Då brände underdelarna fast i bullformarna. Men överdelarna gick att äta i alla fall!

Det är gott med nybakat bröd på morgonen men just det där receptet kändes inte så lyckat. Har ett annat men då ska man rulla bullar på kvällen innan, och det verkade ju helt klart smidigare att bara klicka ut dem. Eller inte. När man tänker efter.

Godmorgon i alla fall. Idag har Nike och Tomas ledigt så vi ska bara vara hemma och ta det lugnt tror jag. Verkar som om det finns ett helt outsinligt behov av det i detta hus.

Inga kommentarer: