måndag 10 januari 2011

Benigt

Sådär ja. En lång dag idag med tur till Mälarsjukhuset. Jag skulle ta proverna där idag, så det tog lite extra tid eftersom de skulle ner på labb. Först fick jag i alla fall herceptinet. Det behöver man inte ta en massa prover innan så det är bara att köra på. Sen, när proverna var tillbaka och godkända, fick jag cytostatikan. Sist av allt fick jag träffa doktorn för att prata lite om och klämma på benen.

Hon trodde att det var någon av de befintliga tumörerna i ryggen som ställde till det. Det var väl ungefär vad jag gissat också. Sen tror jag att när jag tappat i muskelstyrka och ökat i vikt så har problemet uppstått helt enkelt. Det funkade förut men funkar inte lika bra längre nu när jag är klenare och fetare. Inget nytt under solen alltså och funktionerna i benen är det inga större fel på, det kollade hon noga så egentligen är ju det här bara lite besvärligt. Måste försöka komma igång och kanske motionscykla lite i källaren för att orka lite mer i alla fall. Mina ben är som smala fula pinnar, jag trodde faktiskt inte att de bestod av så mycket muskler som de uppenbarligen har gjort.

Hem kom jag i alla fall med tonvis av värktabletter (vanliga ibumetin och alvedon dock, men det räcker bra när jag får ont) och så fick jag även ett recept på Bricanyl, jag har en misstanke om att jag utvecklat lite astma av allt detta hostande förra vintern och denna. Eller av nåt. Så fort det blir kallt blir i alla fall luftrören helrossliga och den Bricanyl jag hade förra året funkade bra, fast jag har lagt den på nåt bra ställe och har ingen aning var. Så det var ju finfint med en ny om det skulle behövas. Har hört att det ska bli nedåt minus tio igen... brr....

Så. Allt väl idag. Medicinen portionerad. Kapslarna till nästa måndag i kylen. Benen verkar ändå rätt OK fast jag känner mig som en gammal skruttvinglig tant. Motionscykel för dem blir nog bra, men inte idag... har fortfarande inte hämtat mig från den tidiga morgonuppstigningen.

Inga kommentarer: