måndag 3 januari 2011

Årets första inlägg


Ja, det har varit slött här med bloggandet under årets första dagar. Men idag så jäklar! Jag har hittat lite ny energi tror jag. Tre veckors-perioden lider mot sitt slut och jag börjar kvickna till. Lovely. Snart börjar vi om igen (suck).

Igår kände jag att jag var tvungen att bege mig ut i världen och se lite folk om jag inte skulle bli galen, så det fick bli en liten sväng till Nyköping med Tomas och Nike. Det var väl sådär. Min höft är helt knasig och jag kan knappt gå på den så idag sitter jag i telefonkö till cytomottagningen för att höra om de har någonting intelligent att säga. Det blir kanske tid för röntgen i veckan åtminstone. Dumt är i alla fall att klättra runt på snöhögar med en helt instabil höft. Då kan man ramla och bli snöig. *tipsar*

Annars fick jag tag på lite garn på Karlsson som ska lägga ner. Inte en affär jag kommer att sakna, men de hade bra och billigt ullgarn. Och ridkläder också tydligen, stod och nöp i ett par pyttesmå ridbyxor åt Nike men vi köper nog ett par till våren istället.

Idag har livet gått sin gilla gång. Tomas jobbar och jag och Nike går här hemma och degar lite. Och så väntar jag på att bli uppringd dårå.... fyra timmar skulle det ta. Många som ringer idag, vi får väl se om de hinner med mig idag ens.

Bilden är från här om dagen när Nike och Amanda käkade pasta. Försökte skicka den som MMS till mamma Chris men det gick visst inte så här är den i alla fall. Sötnosarna.

Inga kommentarer: