tisdag 18 januari 2011

En vanlig tisdag i januari

Idag har vi varit hemma hela familjen. Jag tror inte vi gjort någonting över huvud taget. Jo, Tomas var ner till affären och handlade lite och jag lagade mat och virkade lite. Nike spelade datorspel och ockuperade datorn för mig precis hela tiden.

Fast jag började morgonen med att baka källarfranskor förstås. Det var ganska duktigt av mig, tycker ni inte? Fanns i och för sig inget val, brödet var slut.

Förkylningen sliter lite, så jag har väl kanske inte varit världens piggaste idag. En tupplur på kvällen gjorde mig lite extra pigg så jag är vaken så här sent, men jag är rätt redo för sängen ärligt talat.

Jo förresten, jag såg premiäravsnittet av "Jakten på lyckan" ikväll. Det är ju bland annat inspelat i Gnesta där programmets stora lyckoexperiment ska äga rum. Meningen var att jag skulle varit en av dem som följdes, men när hjärnmetastaserna dök upp kändes allt så jobbigt och osäkert att jag hoppade av. Jag tror det var bra, för fifasen så himla nervös jag varit idag om jag varit med. Vad tänkte jag med? Jag är inte den som vill vara med i teve, jag hatar att se mig själv på kort, film och höra mig själv på band. Men jag rycktes med så av det spännande experimentet, det lät så kul och så var det jag och en tjej jag känner som bestämde oss för att gå dit tillsammans. Att inte fega.

Nåväl, jag känner mig i alla fall ganska nöjd med att följa andra som gör det här på teve. Lyckades faktiskt hålla mig helt borta från kamerorna eftersom jag kom lite sent till uttagningen :D.

Jag tror det blir ett spännande program att följa i alla fall, "Anonyma klubben" i dagens avsnitt gillade jag stenhårt! Att anonymt bjuda andra på fika bara för att göra dem glada tycker jag låter som en toppenidé.

Första avsnittet ligger uppe på SVT Play för den som vill se men missade idag.

Imorgon ska jag till Eskilstuna och träffa doktorn. Har inga röntgenbesked att få och det känns extremt mindre uppstressat än vad det brukar vara när jag träffar honom.

Inga kommentarer: