onsdag 19 januari 2011

Feber igen

Jahapp, 38,1 visade termometern i morse. Febern dök upp igen. Kanske inte så konstigt, är fortfarande förkyld. Vi får väl se när jag får ta den där cytostatikan jag skulle tagit i måndags...

Har jag något roligare än så att blogga om? Nä. Morgontidningen gav inga roliga uppslag. Huspriserna har ökat med 143% på tio år i kommunen. Det börjar bli dyrt att köpa hus även här. Elpriserna är rekordhöga den här vintern också. Jo, tack det märkte vi när elräkningen kom här om dagen. Inget nytt under solen med andra ord.

Valfrihet är fortfarande ordet för dagen i gnestapolitiken. Vad det betyder verkar det råda delade meningar om. Själv har jag ju lite svårt att se valfriheten i att erbjuda 3000 kr i månaden för att vara hemma med sina barn, för det är nog en valfrihet som är få förunnad att utnyttja. Det var i alla fall kul att det blev lite diskussion och att åtminstone några partier var med. Mest alliansen tyvärr, bloggledes åtminstone... jag tycker fortfarande att det är bedrövligt synd att partierna inte använder bloggen bättre som en kanal dels för att få ut sitt budskap men framför allt för att föra en dialog med väljarna. SN-bloggen är ett så bra initiativ som verkligen inte borde behandlas så styvmoderligt. Vänstern och Centern är de enda som håller igång aktivt nu. Synd.

Inga kommentarer: