fredag 11 februari 2011

Bananbrist


Nyss ringde min doktor och berättade att jag hade lite lågt kalium. Ordination - att äta tre bananer om dagen tills vi ses i nästa vecka, och är värdet inte bättre då blir det piller istället. Han frågade om jag varit dålig i magen och jaaaaa.... det kan man väl lugnt säga.

Alltså: Den som bajsar mycket får äta många bananer. Gammalt djungelordspråk.

På tal om låg humor tipsar jag om årets roligaste, fast det inte var meningen. Programmet heter Veckans Brott och det låter väl sådär lagom kul, men 31 minuter lite drygt in i showen börjar det roliga. Notera att polismannen, trots det möjligen något genanta samtalsämnet inte darrar på manschetten för en sekund. Helt cool. Varning för att det kan tyckas vara lite larvig och pubertal humor dock, men sån är jag :-).

Idag har jag varit på VC och tagit prover, tydligen ramlade de snabbt in hos doktorn många mil bort. Den där bilen som går mellan Gnesta och Eskilstuna med en massa blod kom fram i snöstormen idag. Det har snöat massor igår och fortsatt lite idag, men det gick bra att ta sig in till Gnesta i alla fall. Har aldrig sett en sån tom vårdcentral dock... många som inte tog sig dit idag.

Sen fikade vi på Thekannan innan vi uträttade några delikata små ärenden inför kusin Teas födelsedagsfirande imorgon. Och så var det dags att slira hemåt igen.

På bilden senaste kompisen som sett dagens ljus här hemma. Flodisen Frode. Tyvärr blev han lite framtung vilket inte var meningen. Och vindögd vilket var meningen.

Inga kommentarer: