tisdag 15 februari 2011

Bröllopsdag idag

Idag har vi varit gifta i åtta år jag och Tomas. Jag hoppas ni alla passar på att gratulera min man på denna högtidsdag, att ha varit gift med denna fantastiska fru så länge måste verkligen vara något man ska gratuleras för ;-).

Nu brukar ju inte vi storfira bröllopsdagen direkt. Vi har varit ute och ätit ibland men sen Nike kom har vi väl mest varit hemma och ätit gott. I kväll ska Tomas jobba så vi bestämde att vi skulle äta en trevlig lunch i alla fall. Sagt och gjort, vi styrde kosan mot Svenska Jägareförbundets restaurang brevid slottet Öster Malma, ute i skogen. Ett riktigt toppenställe för den som hittar dit. Och det är det många som gör, även om jag tror att många som äter där också är där på konferens eller utbildning.

Idag serverades tre rätter - Flygande Jakob, vildsvinsgryta och wokad hjort. Inte fy skam för en hundring. Och maten är faktiskt alltid jättegod där, jag har inte blivit besviken en enda gång när vi varit där.

Inga kommentarer: