onsdag 16 februari 2011

Pippi på virkning?

Här är mitt senaste alster, en liten Pippi Långstrump. Eller liten och liten blev hon inte, hon blev ganska stor. Jag hade tänkt behålla henne för mig själv men tji fick jag. Nu är hon kidnappad av Nike och hennes nya mamma kräver högljutt att jag ska virka en Tommy och en Annika också. Det får vi väl se om det blir av... ;-).

Mönstret till Pippidockan hittar du här. Det tog lite tid eftersom den var stor men jag tycker den var lätt att virka. Inget krångel, mest bara runt runt runt och så öka och minska lite.

Livet rullar på som vanligt annars. Jag är andfådd, jag mår bättre på alla sätt men andfåddheten har blivit värre. Eller inte värre de senaste dagarna, den har funnits där sen det blev kallt, men idag är det inte värst kallt men jag är fortfarande rätt andfådd. Kanske var kallt i natt dock... jag fattar i alla fall vad astmatiker menar med att "det känns som att andas genom ett sugrör". Det är som om jag inte får ner tillräckligt med luft i lungorna. När jag verkligen sätter mig och djupandas långsamt och lugnt går det hur bra som helst att fylla lungorna, nästan som i fornstora dagar. Och den luftrörsvidgande medicinen jag har gör att det lättar lite i alla fall. Nåja, jag ska till doktorn på fredag, vi får se vad han säger om det här.

Inga kommentarer: