fredag 18 februari 2011

Läkarbesök idag

Nu när jag är med i studien så är det läkarbesök var tredje vecka som gäller. Kändes skönt att gå dit idag, man hinner inte hetsa upp sig så mycket på tre veckor som man gör på tre månader. Inga prover hade tagits och inte heller några röntgenbilder, så det kändes som om det inte kunde komma några katastrofala besked flygande i alla fall.

Jag mår ju bättre på alla sätt förutom att jag är så andfådd sen en vecka tillbaka. Först blev jag bättre och sen blev jag sämre. Hm... Doktorn trodde att det kanske kan vara att jag blir sämre under min vilovecka (får Xeloda 2 veckor och vilar en). Jag tror mer på kylan. Svårt att veta, andfåddheten har dumt nog sammanfallit exakt med både kyla och vilovecka. Så det är inte så mycket annat att göra än att köra ett varv till och se om mönstret upprepar sig.

Sen fick jag träffa sjuksyrran, min port ville inte alls vara med idag och ge ifrån sig något blod så det blev stick i armen för att lämna alla de rör som krävs (tror det är fyra). Jag fick även fylla i bajs-enkäten där jag noggrant redogör för mina bajsvanor.

Nu är jag ganska trött, ska erkännas. Klev upp tidigt i morse dessutom. Godnatt!

Inga kommentarer: