söndag 20 februari 2011

Så var det söndagkväll igen

Jag har inte hunnit virka en maska så någon bild på nytt djur blir det inte. Hela fredagen gick ju åt till Eskilstunabesök och igår var vi på trettioårskalas. Det tog i och för sig inte så många timmar, jag orkar inte partaja mer än ett par i stöten numera. Om man nu kan kalla det för att partaja.

Idag har jag bara frusit hela dagen. Det var nästan -26 grader som kallast i natt och knappt -25 när vi vaknade. Brrrr.... att kliva upp ur sängen kändes som att dra av en stor bit hårt sittande kirurgtejp från insidan av armen. Inte skönt alls med andra ord.

Jag har stickat litegrann, Pippi ska ju få en tröja. Det är lite pillrigt och tar tid dock. Sen tänkte jag kanske hoppa på The Hex Tote crochet-a-long. Väskor och kassar kan man väl aldrig få för många av tänker jag och lite roligt att ha syjunta på nätet, med deltagare från hela världen.

Andfåddheten är väl inte så mycket bättre. Alltså är det min teori om kyla som verkar troligast just nu. Vilket inte hjälper mig ett dugg, det är fortfarande lika hopplöst att vara så andfådd att man bara kan förflytta sig på plan mark långsamt utan att känna att man behöver flåsandas en halvtimme sen. Jag är less. Det begränsar mitt liv och gör att jag blir isolerad och det SUGER! Det är hopplöst att inte ens orka gå och hämta Nike hos dagmamman, hur gärna man än vill. Det gör mig på dåligt humör att sitta här och inte orka annat. Och inte bara orken, det är ju all snö och halka också, vill inte ramla omkull för jag tror ta mig tusan inte att jag tar mig upp igen för egen maskin med min klena kropp. Helt allvarligt.

Nej, nog gnällt. Nu missade ni väl inte The Big C igår kväll? I så fall gör det inget, eftersom programmet ligger uppe på Play under en vecka.

Inga kommentarer: