fredag 25 februari 2011

Mildväder!

Eller jag, på gränsen till i alla fall. Idag har vi haft runt nollan åtminstone. Det finns hopp om vår. Jag vet inte om andningen blivit bättre idag i alla fall, men jag sätter mitt hopp till att det blir bättre imorgon.

Imorse var jag på VC och blev av med två rör blod. Sen lyxshoppade vi lite på Gnestas dyraste mataffär Hemköp som alltid kallas Stopp efter det "köpcentrum" (hmmmm....) det ligger i. Där finns även en Järnia-butik, en Eurostore-butik (en sån med billiga finfina grejer) och en Intersport-butik. Lite på sidan av ligger också Eldabutiken och Postens företagscenter. Så nu vet ni det om ni har vägarna förbi Gnesta någon gång.

Lyxen bestod i att jag köpte inte mindre än två buketter tulpaner och ett dyrt paket rökt lax. Så det kanske inte var så värst lyxigt ändå, jag som nästan kände mig förryckt när det var löning och allt. Eller så var det bara grejen att jag var ute i en affär, det händer inte varje dag.

Förutom att jag skrattat åt björnen i inlägget nedan har jag virkat på "The Hex Tote". Är nästan klar med veckans moment, nu måste jag vänta på nästan. Det är de små cirklarna på bilden ovan som utgör grunden för den lilla väskan. Nu håller jag på och virkar ihop dem med svart garn.

Nike är fortfarande inte helt OK. Hon är trött, blek och hostig. Fast det märks att hon börjar bli uttråkad också :-). Nån simning blir det inte imorgon i alla fall, det känns som en dum idé.

Inga kommentarer: