lördag 26 februari 2011

Takdropp igen

Idag har det varit plusgrader och droppat från taken. Vi har inte så väldigt soligt så här tidigt på året, vår baksida ligger förvisso i söderläge men det är en liten skog med höga träd bakom huset och tomten och terrängen bakom sluttar brant uppåt så träden blir högre än högst och skymmer en sol som inte orkar ta sig upp så värst. Men idag räckte det till ändå, det droppade rejält på baksidan. Underbart!

Grannarna tvärs över gatan däremot har enormt soliga framsidor, så tycker jag att det går för långsamt bakom huset traskar jag till köket och glor ut över deras ägor, där har det smält raskt idag, man börjar skymta asfalt här och där...

Idag är Tomas på jobbet och Nike och jag är ensamma hemma. Vi har inte gjort många knop idag men Nike är nog återställd nu verkar det som. Då blir det ridning imorgon även om vi missade simningen idag, men det var nog lika bra det.

Andfåddheten kanske är lite bättre. Jag är supertäppt i näsan, ja hela bihålorna är nog lite igengeggade tror jag, så jag har svårt att känna och jämföra. Äh jag vet faktiskt inte riktigt.

Och så läser jag om en varg som stryker omkring här i trakten. Fantastiskt tycker jag. Tomas påstår att det gått ett lodjur på baksidan av huset. Misstänker nog att det är en stor fet katt bara. Tror inte att vi har chansen att se så många vilda djur på baksidan av vårt hus. Annat är det i stugan vi har, där har vi hittat spår av björn bakom huset. Vet inte om man vill ha en björn i trädgården egentligen... :-)

Inga kommentarer: