torsdag 3 februari 2011

Minsann


Idag har jag varit riktigt effektiv. Vilket inte säger så mycket egentligen eftersom jag nästan varje dag är fruktansvärt ineffektiv och inte får ett skrutt gjort. Och då menar jag inte en massa jobbiga saker som kräver fysisk insats utan bara sådant att få tummen ur och skicka iväg några papper till ena eller andra stället. Det blir ofta liggande. Allt blir en sörjig grå massa av dagar och ingenting blir gjort.

Tills idag då! Har skickat in läkarintyg till mitt försäkringsbolag. Jag får inte många kronor i månaden men några hundralappar i alla fall och nu hade jag inte skickat in papper som gällde senare än 1/11 och då blir det ju plötsligt lite pengar. Har skickat in ansökan om förlängd sjukpenning till FK. Den berömda ättestupan ni vet. Och så skickade jag iväg ett litet paket till någon som jag hoppas blir glad imorgon.

Jag värmde en riktig mat-lunch till mig själv. Värmde på lite korv från igår och slängde ihop en bön- och tomatsallad. Fast tänkte inte riktigt på att jag äter medicin som orsakar diarréer. Tack och lov verkar bönor inte påverka :-D. Sen värmde jag på en smarrig middag också tills Tomas kom hem.

Sen har jag virkat. Och virkat. Jag har verkligen drabbats av virk-feber. Huvudet är fullt av planer på vad jag bara måste virka. Var det amigurumis som flyttade in i min hjärna efter metastaserna kanske? Man undrar ju.

Inga kommentarer: