fredag 4 februari 2011

Jag älskar de här medicinerna


Xeloda och Tyverb gör att jag mår bättre. Alltså verkligen verkligen på riktigt mår jag bättre nu en vecka efter att jag började med medicinerna. Det ÄR skillnad, jag inbillar mig inte. Jag är piggare, jag hostar i princip ingenting och jag känner att jag har mer ork i kroppen. Istället för att knappt kunna klä på mig gör jag det nu nästan utan att tänka. Varje morgon har det varit en plåga att få på mig kläderna, för att inte tala om att släpa mig ner i duschen. Det är så skönt!

Idag har jag gjort massor av saker och känner mig inte supertrött trots att jag gick upp tidigt. Först lämnade vi Nike hos dagmamman. Vidare in till Gnesta för provtagning på lab, lite inköp på ICA och sen en fika på Thekannan. Hem och fixa lite, jag har lagt ut en barnvagn och en bilbarnstol på annons så dem fotade jag först och skrev annonser och redigerade bilder och allt (och ingen har ringt ännu, vad är det för sätt!). Sen kom min kompis Jenny på fika. Eller ett par glas vatten, det var vad hon krävde. Men trevligt hade vi (jag drack också vatten, så ni inte tror att jag var snål).

Sen tog jag det lugnt några timmar, åt lite mat och sist men inte minst krönte jag dagen med att baka lite kalljäst bröd som ska gräddas imorgon. Då är det nämligen simskolan för Nike och nybakt bröd är hennes favoritfrukost. Den som träffat en Nike som inte ätit en stadig frukost vet varför jag gärna vill att hon ska ha ätit ordentligt innan simskolan (eller Plask och Lek går hon ju på om man ska vara korrekt här). Hela Frejahallen borde nu innerligt önska sig en mätt Nike till sällskap imorgon. Annars blir hon så väldigt besvärlig, för att inte säga galen. Undrar vem hon kan brås på? ;-)

Och så fick jag en jättekul grej i brevlådan idag. Ett gäng gamla mönster från tidningar, sjuttiotalsgrejer. Så himla roligt! En del grejer är ju bara roliga. Tomas var t.ex. inte allt för intresserad av att jag skulle virka en beige väst åt honom. Men annat är jättefint och det fanns massor av kul grejer jag vill göra där! Nån gång. Nu ska jag strax börja på en tax ;-)

Imorgon är det simskolan som gäller alltså. Och en mätt unge hoppas jag.

Inga kommentarer: