torsdag 24 februari 2011

Onsdagsfeber?

Precis som förra onsdagen hade Nike feber igår. Redan när hon vaknade var hon varm och resten av dagen låg hon mest på soffan och var ynklig. Jag tror inte att hon varit så tyst någonsin i sitt liv.

Precis som förra torsdagen är hon betydligt piggare idag, fast den här veckan tror jag att hon fortfarande har lite feber. Det hindrar henne inte från att röja runt här hemma dock. Imorgon är hon nog frisk igen, precis som förra fredagen.

Vi har haft två kalla nätter, nedåt -25. Det har märkts på andfåddheten. Men nu sägs det att det ska vända och bli varmare, jag hoppas min teori om att kalla lungor ger andfåddhet stämmer så jag kan börja komma ut lite. Och så kanske snön kan smälta undan, det vore grejer det!

Pippis tröja och halsduk är äntligen klar. Så även cirklarna till väskan, jag väntar ivrigt på beskrivning av hur de ska virkas ihop för det lyckas jag inte klura ut på egen hand. Nu håller jag på med ett litet kakmonster som jag ska försöka klura ut ett eget mönster till.

Inga kommentarer: