söndag 13 februari 2011

Slut på helgen

Så var det slut på helgen. Inte för att det spelar så stor roll i den här familjen där jag är hemma varje dag och Tomas ändå har jobbat hela helgen men är ledig imorgon. Helg eller vardag, ingen större skillnad alltså.

Idag var Nike med sin pappa på ridningen. Hon ville först inte gå idag eftersom jag inte följer med. Det är för kallt och jobbigt att stå där, lungorna vill inte vara med och ryggen och benet är väl inte helt samarbetsvilliga de heller. Än så länge i alla fall. Snart ska det bli bättre. Det ska bli varmare och jag ska inte känna av de jäkla tumörerna i ryggen lika mycket. Det känns som om det är liiiiite bättre på ryggfronten i alla fall. Kylan däremot verkar hålla i sig ett tag till, brrrr....

Men efter en liten stunds snack om att snart går det lättare för mig att följa med och att det är ju bra att hon övar sig på att rida så länge så jag verkligen får se hur duktig hon blivit, så tyckte Nike att det var OK att åka. Hon var nog inte så svårövertalad egentligen för det där är en hästunge ut i fingerspetsarna. Sen hade allt gått bra och Nike fick till och med trava en liten bit (och pappa fick springa).

Själv ägnade jag mig åt att frosta av frysen :-).

Nu har jag lite tablettledigt fram till fredag. I fredags morse tog jag min sista Xeloda i denna omgång. Tyverben äter jag hela tiden. Jag trodde inte att det skulle vara så stor skillnad på att äta 13 eller 5 tabletter men det är det. Bara en gång om dagen behöver jag tänka på det också, istället för tre.

Inga kommentarer: