söndag 6 februari 2011

Söndag

Ni kanske börjar tröttna på alla mina virkade djur som tycks klona sig i detta hem. Själv kan jag inte få nog. Den här lilla musen blev klar igår, jag tycker den blev hemskans söt. Klart sötare än en riktig mus i alla fall.

Igår kväll blev vi bjudna på middag hos våra snälla grannar och kompisar längre ner på gatan, tack ska ni ha! Det var så trevligt och gott. Sen knallade vi upp för backen igen, Tomas och Nike skulle se på första deltävlingen i Melodifestivalen. De tycks aldrig tröttna på spektaklet. Själv orkar jag inte riktigt med just detta med deltävlingar och en massa låtar som aldrig borde fått skrivas för att de är så förskräckligt dåliga, så jag parkerade mig i köket med datorn och virkningen istället (en tax denna gång).

Plötsligt hör jag glada skrik från Tomas på nedervåningen. Han har 13 rätt på tipset! Tjohooooooo! Ja, nu blev han ju inte miljonär eller så, men 2900 kr blev det i alla fall, sitter fint det med sådär helt oväntat. Räcker ju åtminstone till hälften av nästa månads elräkning ;-).

På det stora hela kan man väl säga att det blev en väldigt trevlig dag och kväll igår. Om rätt låt vann vet jag inte, uppifrån köket lät det som om det mesta var ungefär lika fel.

Idag skiner solen från en klarblå himmel, jag ska städa lite i stökiga syrummet tänke jag (ah all denna underbara energi och ork!), sen kommer jag kanske ha träningsvärk i morgon igen men det kan det väl vara värt om jag får lite ordning där inne...

Inga kommentarer: