lördag 5 februari 2011

Ensam hemma


Nu har Tomas och Nike åkt iväg en sväng för att hälsa på farmor. Jag fick lite husmorssemester och är alldeles ensam hemma, jag kanske borde passa på att vila lite?

På förmiddagen har vi varit på plask- och lek/simskolan och Nikes ett år yngre kompis Amanda var med för första gången så Nike kände sig nog lite stor och cool. Sen, efter att ha införskaffat lördagsgodis åt Nike, åkte vi hem och stekte köttbullar och kokade makaroner innan det var dags för Nike och Tomas att styra kosan mot farmor då alltså.

Ska försöka klura ut hur jag på bästa sätt förvaltar den här eftermiddagen. Mitt huvud ville nog lite för mycket igår, mer än kroppen i alla fall. Känner mig lite lätt sliten rent fysiskt, särskilt i benet som är extra svagt och, pinsamt nog, lite träningsvärkigt. Hm... jag var ju inte direkt ute och joggade igår. Det var ytterst lite jag rörde på mig måste jag erkänna. Genant. Men jag kommer igen, det gör jag. Jag märkte faktiskt ganska stor skillnad på att gå i trappen i Frejahallen idag jämfört med förra veckan. Då kunde jag knappt andas när jag kom upp, så andfådd var jag. Nu var jag andfådd men inte alls lika mycket. Jag älskar fortfarande Xeloda och Tyverb, vilket radarpar.

Inga kommentarer: