fredag 11 mars 2011

Bra besked idag hos doktorn


Så. Idag var det dags för läkarbesök igen. Bilen rullade från Björnlunda vid tiotiden och det blev en liten sväng på stan. Jag köpte en ny sjal, sen åt vi sushi/yakiniku och så avslutade vi med en kopp lyxkaffe. Man får passa på när man är i metropolen Eskilstuna.

På sjukhuset hann jag prata en lång stund med gulliga sjuksköterskan Anna som hjälpte mig med behandlingarna tidigare, innan det var dags att gå in till doktorn. Jag visste ju att det "inte var någon tumörtillväxt" men nu fick vi veta att tumörerna till och med krympt. Det var ett bra besked såklart. Inga nya tumörer i något annat organ fanns att hitta heller. Ny röntgen om knappt 6 veckor så fram tills dess tänker jag vara lite friskare än förut i alla fall :-D.

Sen var det dags att lämna några rör blod för prover, fylla i enkät om bajs och en annan enkät om hur jag mår samt vägning. Och sen åkte vi hem och hämtade Nike.

Nu sitter jag här och känner mig ganska trött och sliten faktiskt, det är alltid en anspänning att träffa doktorn, även om jag redan innan visste att det skulle vara rätt OK besked idag ändå.

Inga kommentarer: