torsdag 10 mars 2011

En torsdag i mars

Lite fler bilder från idag. Jag beställde tyg från Stoff och Stil för ett tag sen. Jag har alldeles för mycket tyger redan men jag kunde inte låta bli. Söta va?


Dagens middag - linsgryta. Enkelt, billigt och gott. I grytan är det förutom röda linser: gul lök, krossade tomater, morötter, kokosmjölk, tomatpuré, riven färsk ingefära, spiskummin och koriander på simpel kryddburk. Och nån halvliter vatten + ett par buljontärningar. Fräs lök, och kryddor, häll på resten och koka i en kvart.

Och så fick jag paket idag! Från snälla Anna som bara skulle skicka pinglor till Iggle Piggle, men det blev ju ett helt paket fullt med fina saker! Tack gulliga! Kolla namnet på tepåsen, det gillar jag :-).


Sen satte jag direkt igång med Iggle Piggle och hans filt som skulle pingla. Nike verkar ganska nöjd nu :-).

Virkprojektet för dagen är annars en Musse Pigg som jag skrev om tidigare. Här är han lite i delar. Snart är han hel, men det var många delar att sätta ihop så det har tagit lite tid... vi får se om han blir klar i kväll kanske.

Inga kommentarer: