tisdag 8 mars 2011

Fettisdagen

Idag är det fat tuesday :-) men också internationella kvinnodagen och icke att förglömma.... min pappas födelsedag!

Här en stämningsbild från Malung. Pappa och dotter (jag) målar en bokhylla. Vet inte om jag var till nån större hjälp faktiskt. Bokhyllan finns fortfarande kvar, den står här och... färgen är avskrapad igen :-). Grattis på födelsedagen i alla fall pappa!

Idag har vi inte gjort så mycket här hemma. Tomas har varit ledig och Nike också, fast hon är fortfarande lite halvsjuk, eller åtminstone trött. Febern är borta och hon mår klart bättre än i helgen i alla fall.

Igår tog jag första Fragminsprutan. Eller jag vågade naturligtvis inte ta den själv, det fick Tomas göra och det gjorde svinigt ont. Både när han stack och efteråt. En lång stund efteråt. I morse ringde jag vårdcentralen och frågade om jag kunde få komma dit och få lite tips. Det kunde jag, så i eftermiddags var jag där och träffade en snäll distriktssköterska. Vågade inte ta sprutan själv idag heller men jag tittade åtminstone när hon stack mig. Stor framgång! Det var inte så läskigt. Och när hon stack gjorde det inte alls lika ont som dagen innan :-). Dock spände det rejält en stund efteråt så det är väl nåt jag får vänja mig vid bara.

Sa jag att vi inte gjort något särskilt idag? Glömde ju att jag bakade semlor, efter det här receptet. De blev riktigt smarriga. Jag gillar inte semlor så mycket, men en liten på fettisdagen kan man väl klämma. Särskilt när de är sådär precis nybakta som de var idag.

Annars har jag känt mig ganska pigg idag. Lite mindre andfådd till och med, jag vet inte om proppen håller på att lösa upp sig eller nåt, den ska tydligen göra det av sig själv sägs det. Sprutorna ska jag ta för att förebygga att nya proppar bildas. Och vår i luften har det varit också, strålande solsken och några plusgrader så det har smält rejält här. Det finns hopp om livet!

Inga kommentarer: