fredag 18 mars 2011

Jag är vaken!

Klockan är halv elva och jag är vaken trots att jag vaknade klockan sex i morse. Betapredens förtjänst förstås. Har röjt lite här hemma eftersom det snart kommer hit en busig hund som vi ska vara hundvakt åt till på söndag.

Hoppas mitt arrangemang med blåturkosa glasgrejer får stå kvar. Jag har planer på att skriva ett inlägg om mina bästa loppisfynd, nån dag när jag orkar. Detta är ett auktionsfynd (den stora skålen) och två loppisfynd (de två små Erik Höglund-askopparna). Den lilla skålen är förstås från Iittala. Tycker de skålarna är fina men de är inte alls av samma kaliber som den stora äldre skålen eller en annan liknande jag har (men använder till annat just nu). Och dessutom är den betydligt dyrare :-).

Idag fick jag ett sy-ryck. Har virkat så mycket nu så jag behövde ombyte. Satte igång med en klänning och ett par byxor till Nike, sånt hon kan ha till sommaren. Ett par leggings blev det också när jag ändå höll på. Bilder kommer. När jag är klar.
Här ser ni vad jag använder de flesta av Erik Höglund-askopparna jag har till. Eller det gör ni kanske inte men ni kan möjligen räkna ut att jag använder dem som tyngder när jag ritar mönster eller ska nåla fast mönster på tyg. Bättre att använda saker än att de står och samlar damm. Askkoppar var det nog länge sen de användes som, själv köpte jag dem för att jag tänkte att man kanske kunde göra snygga smörbitar om man stoppade ner smör i dem och det liksom blev ett avtryck. Vet inte hur jag tänkt där för det verkar ju inte helt lätt att få ut en sån smörbit ur en glasform, så jag har aldrig testat faktiskt, tror de passar bättre som tyngder (som man kan lägga nålar och annat smått i när man ändå har dem framme!)

Inga kommentarer: