fredag 18 mars 2011

Virka virka virka


Nu är det mycket virkning. Jag höll till och med en mini-virkkurs igår för Chrisan som ville lära sig. Hon verkade dock lite uppgiven när jag träffade henne för en stund sen, men det är bara på't igen :-D. Musse Pigg blev klar till sist! Jag blev himla nöjd med honom även om han var lite besvärlig att virka. Inte så svårt kanske men många små delar, ansiktet består av tre olika delar, benen och shortsen blev totalt 6 delar och så vidare. Men som sagt, fin blev han till sist. Musse var en liten beställning jag fick och han fick ta med sig ett par andra saker också:

En prinsesstårta. Finns i Mia Bengtssons första bok om hur man virkar amigurumis. De är jätteroliga att virka! Man kan ha dem och låtsas äta dem utan att bli det minsta tjock eller så kan man ha dem för att sätta broscher i. Eller knappnålar.

Och sen blev det en lite mikrofon också. Här finns mönstret. Går snabbt och lätt att virka och är jätteroliga att sjunga i. Även för vuxna :-D.

Just nu håller jag på med ytterligare en mikrofon och så ska jag sätta ihop en till Tomliboo också. Det ska ju vara tre stycken i olika färger, vet alla småbarnsföräldrar som kollar "Drömmarnas trädgård".

Annars är projektet just nu att sy en sommarklänning och ett par byxor till Nike. Dessutom ett par leggings blev det visst också som jag klippte ut tyg till. Sommarklänning ja, ni läste rätt. Vädret kanske inte är rätt för det idag, med all onödig snö som kommit. Tror stenhårt på att den snart kommer vara borta igen.

Jag mår rätt OK annars, har tagit Betapred idag så jag har väl lite extra ork kan man misstänka. Kanske orkar vara vaken till tio ikväll ;-).

Inga kommentarer: