onsdag 16 mars 2011

Piggelin

Här ser ni en galning som heter Kajsa. Haha, jag ser ju helt fläng ut men det bjuder jag på. Tänkte visa min frisyr och en halv frisyr kan jag i alla fall bjuda på. Det är väldigt kort just nu, men växer också ojämnt. Högst uppe på skallen kommer till sist håret men det har tagit betydligt längre tid än på sidorna och i nacken. Inte så konstigt kanske, jag antar att håret mitt på skallen utsätts för mest strålning.

Jag kan meddela att det är betydligt lättare att leva utan proppen Orvar än med den. Idag gick jag utan att stanna en enda gång för att hämta Nike. Visserligen hos extradagmamman som bor här på gatan, men det är rätt backigt och slutar med en galet jobbig trappa upp till dagmammans hus. Men jag klarade det! Jag kan nästan skratta lite åt att sådant som andra ser som självklarheter numera är utmaningar för mig. Man vänjer sig fortare än man kan tro! Ibland är det irriterande att inte orka mer än en bråkdel av vad normala människor gör, men konstigt nog blir det också ett normalläge ibland. Det är skönt att kunna säga att jag är pigg och jag mår bra, även om min definition på att vara pigg och må bra kanske skiljer sig något från de flesta andras. Men oavsett vilket har proppens frånfälle absolut förbättrat min tillvaro.

Inga kommentarer: