tisdag 26 april 2011

Det går sådär alltså

Jag har i alla fall lyckats boka in en tid hos en doktor och nu ska vaxpropparna bort. På fredag går den stora händelsen av stapeln. Först labb, sen vaxproppselimination. Det blir en spännade fredag minsann. Tänkte testa den nya kaffebaren i Gnesta också, om jag överlever det där med vaxpropparna. Det tror jag väl att jag ska göra kanske.

Så ringde jag till Alecta också. Eller Collectum. Det verkade vara på nåt sätt som om de hängde ihop. Dit hörde jag inte, utan det var SPV som var mitt hopp. Eller nåt. Nu har mitt ärende nämligen hamnat på regelmöte på den myndigheten så ska de försöka klura ut vad som gäller. Omfattas jag av avtalet för anställning 1 eller för avtalet för anställning 2? Anställning 1 varade till 2010-01-31. Anställning 2 varade mellan 2010-01-11 och 2011-01-07. Jag blev sjukskriven 2010-02-19. För avtalet som anställning 1 omfattas av finns ett sk efterskydd på tre månader som hade gällt om jag inte haft anställning 2. Nu lutar det åt att anställning 2 är den som räknas ändå, vilket ju är rätt synd eftersom det avtalet är mycket sämre för min del.

Hur som helst. Några besked blev det inte idag, men kanske i nästa vecka. Jag räknar inte med att jag har nån tur när det gäller den här försäkringen heller. Försäkringar är liksom inte min grej...

Inga kommentarer: