måndag 25 april 2011

Påskens sista dag

I det supersköna vädret har vi varit ute hela dagen idag. Eller jag och Nike och kompisen Amanda i alla fall. Tomas den stackarn fick snällt åka till jobbet.

Fick lite sovmorgon imorse, åt frukost och sen packade vi ihop det sista av påskmatsresterna och gick upp till lekparken där Amanda anslöt. Tjejerna lekte och vi åt lite av maten. Sen gick vi ner i trädgården igen och fortsatte leka. Ja småtjejerna alltså, jag satt mest och läste. En sväng ner till affären hann vi med också där barnen fick varsin glass. Det måste man ha när det är 20 grader varmt. Tyckte nog resten av Björnlunda också för det var nästan slut på glass i affären.

Efter en delikat middag då barnen fick köttbullar och spaghetti och jag laxrester och stekta grönsaker, lekte Nike och Amanda lite mer och målade ner sig med en stämpeldyna och skyllde på varandra när jag skällde lite på dem (ingen av dem hade ett dugg med målningen att göra, det var absolut den andra som stått för hela prylen). Sen blev Amanda hämtad och jag tänkte mig en stund till på altanen med boken men tappade sugen lite när en läskig jättestor råtta sprang på altanväggen! Eller den var kanske inte så stor. Men den hade päls. Och den hade svans. Och OK det kanske var en mus. Men i så fall en rätt stor mus. Jag gick i alla fall in och stängde och låste om mig.

Det var väl det hela. Inte många knop gjorda idag alltså. Imorgon har jag massor att göra. Jag ska 1)ringa till vårdcentralen och 2)ringa runt, hänga runt, leta pengar (ev sjukpension som jag måste kolla om jag är berättigad till).

Inga kommentarer: