fredag 15 april 2011

Elevpengen


Enligt dagens blaska "går debatten het". Jag vet inte det jag. Ingalill Fredriksson (c) och Ann-Sofie Lifvenhage (m) verkar ju lite heta förstås men annars känns det rätt svalt.

Det är lite roligt med den borgerliga alliansens inkonsekvens. Att prata om olika prislappar och olika värde på barnen. Det brukar ju vara en allians-specialitet att sätta olika prislapp på folk och fä. Jag behöver bara gå till mig själv som inte får åtnjuta något jobbskatteavdrag för jag har haft fräckheten att bli sjukskriven. Eller titta på vilka resurser barnen i ytterorterna har. Finns det fritidsgårdar eller aktiviteter här ute? Nej, det gör det inte i samma utsträckning som inne i Gnesta. Ska denna nyfunna vurm för "rättvisa" kännas trovärdig så får nog den borgerliga alliansen styra om skutan rejält.

En annan sak som man tycks ha glömt var att man ville ta beslutet om flytten av femmor och sexor direkt i nämnden. Så blev det nu inte. Det avhåller inte Ann-Sofie Lifvenhage från att ondgöra sig över att mp+s+v nu vill ta beslutet om att återställa femmorna i nämnden och inte i fullmäktige. Förbryllande faktiskt.

Annars ska jag njuta av solskenet idag har jag tänkt. Nike och Tomas har åkt till Nyköping för att bada (inomhus förstås ;-)), jag ska strax göra mig en latte och sen kanske städa lite innan det är varmt nog för att sitta ute i solen en stund... har redan klarat av provtagning och tvätthängning ute nu på morgonen.

Inga kommentarer: