fredag 1 april 2011

Fredagsmyyyyyyyys

Ingen barnfamilj kommer undan fredagsmyset numera. OLW har lurat i oss att vi måste äta snacks och det gör vi i alla fall gladeligen i den här familjen i alla fall. På bilden ser ni Nike njuta av denna helgs variant, potatisskruvar.

Dagen började med att jag blev lurad av Nike. "Mamma mamma du har en korv bakom dig!" Läskigt värre faktiskt om man vaknar med en korv i sängen :-). När Nike levererats till dagmamman var det dags att packa ihop sig och åka till Eskilstuna för läkarbesök och utdelning av mediciner. Samma visa var tredje vecka. Först träffar jag doktorn och sen får jag träffa sjuksköterskan som väger mig, tar några rör blod och ger mig tabletter för de kommande tre veckorna. Ibland får jag svara på någon enkät också, företrädesvis en om bajs. Man får inte vara blyg i cancerbranschen.

Först hämtade jag ut mina nya Fragminsprutor på Apoteket, Proppen Orvar har fixat så jag numera har högkostnadsskydd på mediciner, ända till januari nästa år. Fragmin är dyrt som sjutton! Fast när man väl är uppe i taket på högkostnadsskyddet så märks det förstås inte direkt i plånboken. Införskaffade även liten ny handkräm, med mina supertorra händer (av Xelodan) måste jag smörja, smörja, smörja...

Sen gick vi till fiket och då hände en kul grej, en dam som läser bloggen kom fram och sa hej! Det har aldrig hänt mig förut, jag blev jätteglad, så himla kul tycker jag att du gav dig till känna!

En stund senare var det dags att gå ner i Mälarsjukhusets källare. Bara bra besked från doktorn, fast inget var väl direkt nytt egentligen eftersom jag inte röntgats sen sist. Röntgen blir det om drygt två veckor... Vägningen visade -3 kg. Kanske inte så konstigt eftersom min magsäck fortfarande är van vid små portioner och jag har börjat röra på mig mer än på hela vintern. Att jag inte äter en massa kortison gör såklart sitt till också. Nu kommer jag faktiskt i mina jeans... Ytterligare tio kilo till vore perfekt, men sen räcker det tror jag.

En bra inledning på helgen med andra ord. Nu är det fredagsmyyyyyyys :-)

Inga kommentarer: