lördag 2 april 2011

Tjejkväll

Eller inte bara kväll förresten, Tomas jobbar hela dagen han så det är bara Nike och jag hemma. Morfar kom och körde oss till simhallen på förmiddagen och Nike var med på hela uppvärmningen för första gången. Uppvärmning har hon varit mycket skeptisk emot förut, men idag gick det bra. Sen pep hon iväg till lilla bassängen och var helt enkelt som fisken i vattnet. Kul! När hon började på "plaskis" var hon lite försiktig och rädd, men nu efter några månader går det jättebra.

Efter duschning och påklädning försökte vi äta på sushi och wok, men de öppnade inte förrän klockan 13. Hm... fast förra veckan hade de öppet på lunchen på lördagen. Så då fick det bli det man äter i Gnesta - pizza. Tur att det ser ut som om det snart öppnar en grekisk kolgrill i gamla Nellies/videobutiken. Köpepizza är inte riktigt min grej. Konstigt nog hindrade det mig inte från att peta i mig nästan hela. Hur gick det till?

Sen fikade vi lite och resten av dagen har vi mest gjort inget särskilt. Jo förresten, Nike och jag har plockat fram en triljon påskfjädrar. Ska pynta lite i nån buske/träd med dem tänkte jag. Misstänker att trädet vi pyntat förut faktiskt har vuxit sig för stort och nån riktigt bra buske har vi inte egentligen... hm... det får bli morgondagens bekymmer det där.

Inga kommentarer: