torsdag 21 april 2011

Glad påsk!

Idag hade vi både djävulen, ett flertal häxor och dessutom en eldslukare på besök i Björnlunda. Det var kul, men kanske lite för läskigt för de mindre barnen som grät och tyckte särskilt eldslukaren, var läskig. Han hade lite väl hemsk sminkning tror jag. Nike var på väg hem ett tag, men jag övertalade henne att stanna. Sen var hon nöjd för hon kunde vara med på godisjakt och belönades med en stor påse smaskigt snarr.

Jag lämnade Nike hos dagmamman i morse och så var det svängen upp till Hembygdsgården och några varv där, jag mätte upp sträckan när jag kom hem och jag har totalt gått ca fem kilometer idag. Inte illa, om jag får säga det själv.

Imorgon kommer min faster och min kusin hit. Det ska bli otroligt kul att träffa dem, för det var länge sedan. Särskilt sen jag träffade min kusin. Pinsamt faktiskt. Ett gäng hundar skulle följa med också, så Nike är väldigt förväntansfull. Sen måste jag nog börja med påskmaten och förbereda lite. Möjligen har jag tagit mig vatten över huvudet när det gäller den. Igen. Men jag har ju en påsk-revansch att ta!

Inga kommentarer: