lördag 23 april 2011

Sköna påskdagar

Här har vi det bra må ni tro. Ungefär tusen gånger bättre än förra året men faktiskt på det stora hela en riktigt bra påsk. Igår kom min faster och min kusin hit, det var verkligen superkul att träffa dem för det var bra länge sen, särskilt länge sen var det sen jag träffade min kusin.

Idag kom pappa och syrran med familj hit. Molly dök upp igår också.

Jag har lagat rätt mycket mat inför dagens lunch inser jag, satte igång i går kväll, höll på halva natten och idag på förmiddagen. Men gott blev det och det räcker till påsklunch med svärmor imorgon också. Så här såg det ut på ett hörn av påskbordet:



Och så blev det efterrätt också. Rabarbercheesecake, det översta lagret stelnade tyvärr lite dåligt så det rann lite, men det var väl kanske mest en estetisk fråga, kompenserade det lite med att strö blommor på tårtan:


Godast av det jag aldrig testat förut var nog bruschettan med ricotta- och kronärtskockscreme. Det är de som syns i mitten på bilden högst upp (med basilikablad på). Det blev ett bra påskbord i år tycker jag, favoriter i repris (syrrans västerbottenostpaj och svågerns kräftstjärtsröra med pernod, silltårta och lax) och några nya rätter. Molly hade med sig supergod lax och pappa fixade jättegoda ostar.

Nu känner jag mig lite lätt sliten fysiskt i alla fall men nöjd och belåten annars. Och mätt. Men blir jag hungrig igen finns det rester, minst sagt... ingen matlagning här förrän på måndag tidigast :-).

Inga kommentarer: