söndag 15 maj 2011

Bättre

Så här snyggt ser mitt ben ut. Men det har ändå blivit bra mycket bättre under dagen, även om det gör otroligt ont att vara uppe och gå med det. Det är knappt att det går att resa sig ur sängen och hoppa över till rullstolen för att gå på toa. Att gå dit är uteslutet.

Idag har jag inte sovit så jättemycket, dåsat till ett par gånger bara. Jag är rätt pigg faktiskt och skulle må bra om det inte vore för att benet gör så förbannat ont. Så jag har legat i sängen idag och varit ganska pigg och haft tråkigt. Mycket teven har det blivit, och så kom Tomas och Nike hit och hälsade på också. De säger här att det tar 2-3 dagar att bli av med infektionen och nu har det ju gått nästan två, har en antibiotikakur som ska tas sent ikväll. Så får vi se hur det ser ut imorgon. Men fortsätter det bli bättre i samma tempo som idag så ska jag väl snart vara på benen tycker jag.

Min infart gav upp idag så det kom hit en sjuksyrra, ett riktigt stickproffs, och satte en ny. Jag är lite stick-trött nu känner jag, skulle verkligen vilja slippa. Förbaskade port som inte vill vara med :-(

Inga kommentarer: