lördag 14 maj 2011

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Det började toppenbra i torsdags. Jag åkte in till stan och träffade Molly, vi köpte med oss mat och åt lunch med min gamla skolkompis Malin i hennes butik Sense Gusto. Hon hade flyttat till en större och finare lokal och hade massor av härliga ekologiska och rättvisemärkta grejer i butiken. Faktiskt bara sånt.

Sen fikade Molly och jag lite på stan, fönstershoppade på NK och Illum Bolighus innan det var dags att röra sig mot gamla jobbet och möta upp Inger och Andres för att ta oss varsin drink på Le Rouge. En mojito närmare bestämt.

Sen dök syster yster upp och hon och jag gick ner i källaren för att äta en utmärkt god middag. Här sitter min söta syster och smaskar moules frites. Mmmmm....

Jag satsade på rökta räkor jag. Inte alls dumt det heller.


Sen var vi ganska mätta, och då hade vi inte ens ätit huvudrätten än. Syrran tog havsaborre och jag tog oxrygg. Enorma portioner, gott som sjutton men jag orkade verkligen inte äta upp.

Sov över hos syrran och familj, så här såg det ut när jag vaknade och tittade ut genom fönstret. Typ.

Klockan 11.30 hade jag läkarbesök i Eskilstuna så jag stack iväg vid åtta-tiden. En timme med tåget sen var jag framme och satte mig på Espresso House för att vänta på Tomas.


Och onkologmottagningen har flyttat till nya fräscha lokaler, och bytt namn till Cancercentrum. Jättefint var det! Stort, ljust, luftigt och bra. Det gick ganska bra hos doktorn, jag ska operera bort några små metastaser som sitter i huden på bröstet. Det kommer bli i Uppsala i slutet av juni och det är nån metod med cellgift och el i tumörerna. Man är dock sövd :D. Sen blodade jag ner hela det nya fina korridorgolvet, när min stuckna arm rann över...




Nåväl. När vi skulle hem tyckte jag att jag hade så konstiga utslag på ena benet. Sen när vi kom hem smörjde jag lite men det hjälpte inte värst. Vi blev nedbjudna på middag hos Chris och Christer och det gjorde allt ondare i benet när vi var där. Och så fick jag feber och frossa så det var bara att lämna kvar Nike och dra iväg till akuten med misstänkt rosfeber.

Kom in till akuten vid halv åtta ungefär, och det var mycket att göra och rätt lång väntan. Plus att min arm blivit helt ostickbar och min port vägrade funka så halv tre på natten dröjde det till jag fick en fungerande infart. Inte hel kul faktiskt. Troligen har jag fått infektionen av

Nu ligger jag inlagt för att få penicillin intravenöst. Det är ingen större fara med mig annars mer än att foten gör ont som fasen och jag är trött av nattsudd och infektion. De är så snälla här men det är ju så tråååååkigt. Har slumrat mest hela dagen, ligger på en sal med två äldre damer och får penicillin tre gånger om dagen och förbannar det rackarns skavsåret som förmodligen orsakat det hela.

Här är min rullstol, kan inte stödja på det infekterade benet, det gör för ont.

Inga kommentarer: