onsdag 4 maj 2011

En dag på stan

Idag åkte Nike och jag in till stan. Stockholm alltså. Det är en liten bit att göra, men det gick faktiskt över förväntan. Det började superbra med en jättesnäll tågvärd som gav Nike en egen biljett som hon kunde be att få stämplad.

Vi började med att käka lunch och göra några ärenden = köpa diverse förnödenheter och lite annat. Jag införskaffade engångshandskar jag ska ha när jag lagar mat. Är så himla torr om händerna och grejar inte sköljandet och tvättandet. Jag köpte fyllningsvadd till alla amigurumis som finns på att-göra-listan. Nike fick en ny baddräkt och ett par coola solglasögon i pilotmodell.

Sen gick vi till Mollys jobb och Nike blev bjuden på chokladglass.

Och så satt hon och hängde lite i baren. Hjälpte Molly att sortera kvitton.

Själv drack jag den här fina latten som Molly fixade åt mig. Gott!

Inplanerat för dagen var att besöka Livrustkammaren, främst då för att titta på utställningen "Kunglig vintage". Ja, ja, ja, jag förstår att ni nu verkligen tror att jag börjar bli rojalist, men utställningen hade inte så mycket med kungligheterna att göra mer än att de var deras kläder. Vilka skulle annars ha råd med dessa drömklänningar? Fantastiskt vackra klänningar var det i alla fall, kul att se. Nike var väl lagom road men när hon hittade den här vagnen blev det genast bättre.

Och den här hästen var inte så dum den heller. Dessutom fanns det utklädningskläder och annat kul att leka med.

Vi avslutade med en fika. Det är väl uppenbart att jag har fostrat två iPhone-nördar. Fint :-)



Och en bonusbild som jag snott från Molly (som ni ser har hon också upptäckt charmen med fotoappar). Här står jag och ser svår ut.

Inga kommentarer: