tisdag 3 maj 2011

Kajsa är en duktig kicka...

....hon kan både sy och sticka. Jorå. Idag har jag varit flitig minsann! Hjärtekatten är klar! Hon heter Tora Lillkatt och det är Nike som döpt henne. Efter sig själv förstås, hon heter Tora i andranamn.

När jag ändå var sådär flitig och duktig och kickig så passade jag på att sy några utlovade dregglisar till vår gatas minsta invånare, en liten Ellinor, som dreglar så det står härliga till.


Det här är mitt medicinskåp. Eller en del av det. Där har jag topplistan när det gäller mina mediciner: Fragmin (sprutorna mot blodpropp), kortison (för en pigg och kräkfri vardag!), värktabletter, lite grunks att inhalera och så omeprazol förstås eftersom man får halsbränna av alla andra mediciner och måste medicinera mot det också.


Det här är vår vakthund Moa. Döpt efter den riktiga hunden Moa som vi hade förut. Den uppstoppade Moa är dock inte mycket att hänga i julgran när det gäller att vakta huset, å andra sidan kräver hon varken regelbunden motion eller inköp av hundbajspåsar.


Det här var jag bara tvungen att föreviga - jag har städat på skafferi-skåpet! Wow! Det håller nog i sig i flera timmar. Kolla orkidén, denna bild skulle kunna passera i vilken mäklarannons som helst!

Jaha och så vänder man sig om och ser detta... STÖK! Var är min Rut? Inte här i alla fall.

Och de här orkidéerna blommar för andra gången i vår. Fick dem i julas och de är så fina. Och kolla grannens fruktträd i bakgrunden... Ja och så jämför inte vår häck med grannens va är ni söta.

Inga kommentarer: