tisdag 24 maj 2011

Hemma igen!

Ja, inte hade jag tänkt mig att jag skulle bli kvar tio dagar på lasarettet när jag åkte in till akuten förra fredagen... Men nu är jag i alla fall utsläppt med en ond läckande fot och inga smärtstillande, för det verkar ha glömts bort. Äh, jag klarar mig nog på Alvedon nu i alla fall.

Idag gick jag ut hårt med att ta mig till toan med hjäp av kryckor. Gick bra. Sen kom ronden och de sa att jag fick gå hem precis när jag ville, så det var bara att ringa Tomas så fick han och vrålåket ta sig en tur till Nyköping. Jag var lite orolig för hur själva bilresan skulle gå men det fanns ju till och med ett litet fotstöd! (se bild). Mycket bra. Lunch på Max och sen HEMÅT! Underbart. Trodde ju också att trappan skulle bli ett problem men den funkade hur bra som helst, jag kan ju stödja lite på högerfoten och det gjorde saken lättare.

Så nu är jag hemma och det är sköööööönt så in i bängen! Återstår bara att försöka fnula ut lite praktiska lösningar här...

Inga kommentarer: