söndag 8 maj 2011

Värme!

Varmt och skönt är det! Som man längtar efter de här underbara dagarna. Igår rivstartade vi med plask och lek för Nike i Frejahallen. Efter en snabb lunch åkte vi till Lions loppis i Järna. Det fanns ingenting över huvud taget där som kändes intressant. Trist, men vi var rätt sena dit också, man borde säkert hängt på låset. Sedan åkte vi hem till pappa och fikade i hans mysiga trädgård.

Och så beundrade vi hans upplysta källartrappa.

Idag har Nike lekt med kompisar hela förmiddagen och tidiga eftermiddagen. Grannens barnbarn var på besök och Nike och äldsta barnet fann varandra och hade roligt som sjutton verkade det som. Amanda var här några timmar också.

Sen var det dags för ridning. Hela två barn dök upp på lektionen, kanske solen och värmen lockade mer än hästarna. Nike stod spänt och väntade på att lektionen skulle börja.

Och efter lektionen var det kramar som gällde.

Ingen i den förslappade familjen orkade laga mat idag, så vi åt på Gnesta sushi & wok. Utsikt över Frösjön bjuds det på där. Och julgranskulor i fönstret!

Och kanske lite mer traditionellt asiatiskt.

Nu väntar jag spänt på att mitt körsbärsträd ska blomma. Det blommade lite förra året, men i år hoppas jag på fler blommor, det har vuxit sig bra mycket större tycker jag.


Nu ligger Tomas i soffan och tittar på nån föreläsning. Nike är på väg att somna och jag synkar Tomas iPod eftersom jag är så snäll :-)

Inga kommentarer: