onsdag 8 juni 2011

Morfin det är grejer det


Den rubriken kommer säkert locka till sig en och annan suspekt bloggbesökare ;-). Hur som helst. Jag har haft så ont i axeln och skulderbladet och försökt få bukt med smärtan med först alvedon, sedan citodon. Ipren och liknande ska jag ju inte ta eftersom jag fortfarande tar Fragmin, det tunnar ju ut blodet ytterligare. Men inte hjälpte det värst, jag har haft några nätter nu då jag knappt kunnat sova, vaknat hela tiden och haft ont som sjutton.

Då kom jag på att jag ju har morfin i skåpet. Jag hade till och med städat undan asken till "sjukdomspåsen" jag lägger allt sjukskit i så jag slipper tänka på det. Så jag petade i mig en tablett och.... sov som en prinsessa hela natten. Underbart! Får väl se hur det funkar med mage, illamående och trötthet, men jag står inte ut med att ha så där ont.

Fast foten är jättebra nu, sårskorpan är nästan helt borta och även om den är röd och ful fortfarande, ja faktiskt snarare lila bitvis, så funkar den finfint att gå på nu. Jag är säker på att den isländska sårsalvan faktiskt hjälpt till!

Inga kommentarer: