söndag 19 juni 2011

Regnig söndag

Det har regnat i stort sett hela dagen idag. Den där minigolfen blev det inte mycket med, men jag och @jerlerup kastade inte in handduken och träffades inne på Bykrogen istället. Övriga inbjudna gnestatwittrare stannade hemma i värmen, men det blir nog fler tillfällen. Minigolfturnering ska det bli!

Nike hade först varit hos en kompis och lekt på hennes stora vind, vilket måste varit väldigt uttröttande för hon somnade sittandes efter att ha ätit pannkakor först och sen avrundat med en glassbåt. Under tiden hon var hemma hos kompisen sydde jag nattlinnet på bilden ovan, beställt av en liten fröken som tycker hon har alldeles för få sådana. Inte så komplicerat direkt, med en overlock går det blixtsnabbt.

Internet är för övrigt fantastiskt, tänk så många människor man lär känna som man aldrig skulle mött annars. En av de allra flesta björnlundabor jag träffade var en nätbekantskap, hon bjöd hem mig på fika när jag klättrade på väggarna som värst, hemma med Nike, innan bvc-grupper och ÖF dragit igång. Guld värt! Sen har det blivit ytterligare några guldkorn från trakten.

Inga kommentarer: